Nog 5 dagen voor vertrek - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Lauren Schuivens - WaarBenJij.nu Nog 5 dagen voor vertrek - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Lauren Schuivens - WaarBenJij.nu

Nog 5 dagen voor vertrek

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lauren

19 Juli 2009 | Nederland, Maastricht

Hoi allemaal!

Na enige tijd heb ik dan toch maar besloten een reisblog bij te houden. Mijn reden hiervoor was dat ik uiteindelijk zoveel mensen had beloofd te mailen, dat een blog een stuk makkelijker en minder tijdrovend is. Bovendien kan iedereen nu ook meegenieten van mijn avonturen...

Over 5 dagen is het zover! Vrijdagavond vertrekt mijn vliegtuig. Eerst van Düsseldorf naar München, dan van München naar Caïro, waar ik door een aantal Egyptische vrienden bezocht zal worden zodat ik me niet zo hoef te vervelen, en dan door naar Nairobi, de hoofdstad van Kenia. Mijn vliegreis zal in totaal 30 uur duren: 12 uur vliegen, 16 uur wachten (waarvan 14 uur in München..). Hopelijk is het niet te vermoeiend.

Als ik in Kenia aankom, zal ik opgehaald worden door een Keniase vrouw die haar eigen weeshuis heeft. Zij zal me meenemen naar Oeganda, omdat daar de jaardienst van haar opa gehouden zal worden als ik er ben. De busreis naar Oeganda duurt 14 uur. Als we weer terug zijn in Nairobi zal ik in het weeshuis gaan werken voor ongeveer een week, omdat ik ook nog 2 dagen op safari wil (nu we er toch zijn!) Na de safari reis ik naar de plaats van het project waar ik voor aangemeld ben, en waarvoor ik in eerste instantie naar Kenia zou gaan. Het project omvat het volgende:

Mwangoni Women Group

PROJECT THEME: Gender, education and empowerment. LOCATION: Tsimba, Matugu division of Kwale District. ACCOMODATION: the community project will provide accommodation during the project time. Volunteers in Nairobi will be hosted at host families. Sanitation is moderate, there will be no electricity. Volunteers are requested to bring a sleeping mat and sleeping bag. ACTIVITIES: Enterprise development, poultry farming, weaving mats, practicing kitchen gardening, youth empowerment and HIV/AIDS awareness. Volunteers will be expected to work for a maximum of 5-6 hours a day. Excursions, visiting historical places and playing games with the school kids will be included as per program. FOOD: will be provided 3 times a day, prepared by the volunteers in turns. NOTE: Volunteers are requested to bring working clothes, shoes and anything relating to their personal culture, country and personal traditions. You may bring souvenirs for kids which could be distributed as sports prizes.

We zullen met 15 vrijwilligers zijn, van Duitse, Franse, Britse, Griekse, Japanse and Keniase nationaliteiten. Ik ben de enige Nederlandse.

Ben benieuwd hoe alles verloopt! Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden, aangezien ik niet bekend ben met de Keniase internetverbindingen en dus niet weet hoe snel/traag ze zijn en of ze überhaupt wel werken.

Veel plezier met het lezen van de blog!

Groetjes, Lauren

  • 19 Juli 2009 - 19:12

    Rob:

    Hoi Lauren,

    Ik wil je een mooie tijd toewensen die je in alle opzichten goed doet. Geniet ervan!
    Als je tijd over hebt, weef je mij dan een Keniase muismat?

    P.S.: Heb je Ruudt niet gevraagd om met je mee te gaan naar Munchen? Dan gaat de tijd misschien wat sneller om; of juist niet...?

  • 19 Juli 2009 - 19:27

    Lauren Schuivens:

    Hey Rob!

    Haha, de tijd zou zeker sneller omgaan met Ruud bij me, maar dan zou hij een vliegticket moeten kopen ;) weet niet of ie dat voor me overheeft, haha. Ik zal eens kijken wat ik voor je muismat kan doen! :p

    Groetjes, ook aan Raeven.

  • 19 Juli 2009 - 21:11

    Dirk:

    Heej laurentje,

    heel veel plezier alvast daar. Doe ook beetje voorzichtig he ;).
    We horen vanzelf wel hoe t is ;).

    xxx,

    Dirk

  • 20 Juli 2009 - 06:25

    VAYT:

    Beste Lauren, wat een geniaal idee om toch een blog te gaan bij houden. Wij zullen regelmatig kijken en reageren. Voor nu een behouden reis en aankomst en geniet ervan!!! Groetjes van VAYT

  • 20 Juli 2009 - 10:35

    Lauren:

    Haha, VAYT, geniale naam! Bedankt voor jullie berichtje!

  • 20 Juli 2009 - 10:35

    Lauren:

    Trouwens, Rob, had je mijn mailtje al gelezen? Heb ik een paar dagen geleden verstuurd..

  • 20 Juli 2009 - 10:37

    Lauren:

    Hey Dirk (en Kimberley)!

    Hadden jullie mijn mails niet gekregen? En mijn berichtje op msn? Ik vroeg me af hoe het met jullie gaat en of jullie die zondag op mijn 'afscheidsfeestje' konden komen, maar volgens mij waren jullie toen op vakantie, niet? Hoe was het? Het logeren zal er deze zomer niet van komen, aangezien ik pas terugkom als school weer begint. Eens even kijken hoe we dat gaan doen. Ik hoop jullie wel snel weer te zien en ik zal zeker laten weten hoe het was! Fijne vakantie nog!
    Liefs, Lauren

  • 20 Juli 2009 - 19:34

    Luc T:

    Heej

    Veel plezier daar:)

    Als je me nog ff je adres mail dan stuur ik morgen de DVD van WT nog op mocht je nog tijd hebben kun je hem nog kijken ;)

    Groeten Luc

  • 20 Juli 2009 - 20:36

    Kimberley:

    Hoy Lauren,

    We hebben je emails zeker gekregen en hebben ze ook beantwoordt! Vreemd dat jij ze niet ontvangen hebt! We waren die zondag van je feestje in Leiden en konden dus helaas niet langskomen.

    Heel veel plezier met je avonturen en ben vooral ook heel erg voorzichtig! Als je terug bent moeten we gauw weer een x afspreken!

    Liefs van ons!

  • 21 Juli 2009 - 11:01

    Raeven:

    Hoi Lauren,

    Een fijne reis ( hopelijk is ie goed vol te houden) en veel mooie ervaringen toegewenst.

    Groetjes Raeven

  • 22 Juli 2009 - 13:05

    Massy:

    Hey meisie,

    je gaat een mooie tijd tegenmoet en ik ben er van overtuigd dat jou niets overkomt ;-)

    veel plezier en geniet van alle mooie en minder mooie ervaringen die je zult mee maken.

    we zullen je hier missen!

  • 22 Juli 2009 - 13:21

    Lauren Schuivens:

    Hey Kimberley (en Dirk)! :p
    Bedankt voor je berichtje. Inderdaad vreemd dat ik jullie e-mails niet heb gekregen.. Kun je ze me mss nog een keer sturen? En zeker, we spreken af na de zomer!
    Liefs, Lauren

  • 22 Juli 2009 - 13:23

    Lauren Schuivens:

    Hey Raeven!

    Leuk dat je ook iets hebt gschreven! Hopelijk vind je het ook leuk om mijn verhalen te lezen :) groetjes aan Rob, en een fijne vakantie gewenst! (Of moeten jullie nog werken?)

    Groetjes, Lauren

  • 22 Juli 2009 - 13:25

    Lauren Schuivens:

    Heej Massy,

    Hoe is het nu met je schoolwerk vergaan? Eindelijk alles gedaan? Ik hoop dat je zelf ook een leuke vakantie hebt. Je hebt het verdiend zo te horen.

    Groetjes!

  • 26 Juli 2009 - 11:05

    Rene $:

    He Lau, veel plezier en geniet optimaal. Je had n lange reis voor de boeg na het uitzwaaien in Dusseldorf. Lees dat je in het land ook weer meteen gaat reizen. Zult wel blij zijn als je terug bent en gaat starten in het weeshuis je het dan al een hele lading info gekregenneem de tijd om het te verwerken. Love U (2) Grz tot ... gauw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maastricht

Kenia/Oeganda

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2010

Teken de petitie voor Kenia!

22 December 2009

Foto's!

07 November 2009

Foto's

21 Oktober 2009

Last but not least!

19 September 2009

Het vrijwilligerswerk
Lauren

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 106621

Voorgaande reizen:

13 Juni 2014 - 11 Juni 2015

Congo-Kinshasa

24 Juli 2009 - 29 Augustus 2009

Kenia/Oeganda

Landen bezocht: